Przejdź do zawartości

Deklaracja dostępności serwisu SI2PEM


Ministerstwo Cyfryzacji zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej serwisu SI2PEM.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • Mapa promieniowania elektromagnetycznego na stronie głównej serwisu
  • Skany zgłoszeń i sprawozdań instalacji

Wyłączenia

  • Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności
  • Skany zgłoszeń i sprawozdań instalacji, utworzone poza systemem SI2PEM, są niedostępne cyfrowo. Ministerstwo Cyfryzacji nie jest zobowiązane do udostępniania tych dokumentów, prezentują one informacje uzupełniające. Wyniki pomiarów, będące kluczowymi danymi zawartymi w tych dokumentach, znajdują się w formie dostępnej na stronie SI2PEM.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:
  • Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

W żądaniu prosimy podać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • pisemnie lub w biurze podawczym (w godz. 8.15 - 16.15), - na adres: Ministerstwo Cyfryzacji, ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa,
  • pocztą elektroniczną na adres Sekretariatu Departamentu Telekomunikacji,
  • przez system ePUAP,
  • telefonicznie - na nr +48 22 245 54 42,
  • skargi i wnioski można składać także ustnie - do protokołu, który w czasie spotkania sporządza pracownik Biura Ministra.

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Do budynku prowadzą dwa wejścia:

  • wejście główne A - jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową, w tym osób, które poruszają się na wózku inwalidzkim, osób niewidomych lub słabowidzących,
  • wejście B - nie jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową - można skorzystać z przenośnej platformy, którą obsługują pracownicy ochrony.

Do budynku można dojechać:

  • samodzielnie:
    • parking jest przed budynkiem, w strefie płatnego parkowania,
    • przed wejściem głównym A są dwa oznakowane miejsca postojowe, przeznaczone dla pojazdów osób z niepełnosprawnościami,
  • środkami komunikacji publicznej:
    • dojazd autobusem komunikacji miejskiej: przystanki Królewska 02, 03, 04, 08,
    • dojazd tramwajem: przystanek Królewska 06,
    • dojazd metrem: przystanek Metro Świętokrzyska.

W budynku zamontowano system TOTUPOINT, który ułatwia dostęp osobom niewidomym i słabowidzącym. System składa się z:

  • zamontowanych na budynku (nad drzwiami wejściowymi) znaczników, które emitują komunikat głosowy dostępny dla osób korzystających z systemu; komunikat ten zawiera informacje dla odwiedzających, takie jak:
    • opis wejścia do budynku,
    • informacja, gdzie jest recepcja,
    • informacja, gdzie jest okienko pocztowe;
  • aplikacji mobilnej - kiedy osoba korzystająca z aplikacji zbliża się do konkretnego miejsca, znacznik informuje ją sygnałem dźwiękowym, że dotarła na miejsce. Aplikacja daje także możliwość zapoznania się z informacją tekstową udostępnianą przez znacznik. Aplikacja jest bezpłatna - można ją pobrać w Google Play lub App Store.

Przy wejściu głównym A jest podjazd dla wózków. Drzwi wejściowe do budynku są sterowane automatycznie, przystosowane do przejazdu wózka. W holu głównym znajduje się recepcja budynku i posterunek ochrony - możliwość udzielenia pomocy osobom z niepełnosprawnościami.

W budynku w holu A znajduje się winda dostosowana do wjazdu wózków, umożliwiająca osobom z niepełnosprawnością ruchową dostęp do wszystkich kondygnacji budynku.

Wejście do budynku, hol główny i klatki schodowe zostały specjalnie oznakowane, aby ułatwić poruszanie się osobom słabowidzącym.

W holu głównym A jest platforma przyschodowa, umożliwiająca osobom z niepełnosprawnością ruchową, które poruszają się na wózkach, dostęp do: sal konferencyjnych, szatni, pomieszczenia socjalnego i toalety dla osób niepełnosprawnych.

Toalety dla osób z niepełnosprawnością ruchową i poruszających się na wózku są na każdym piętrze budynku.

Sale konferencyjne są przystosowane dla osób poruszających się na wózku.

Do budynku można wejść z psem asystującym, psem przewodnikiem lub osobą asystującą.

W Ministerstwie Cyfryzacji obowiązuje zasada, że pracownicy odbierają umówionych gości z recepcji osobiście.

Informacje dodatkowe

Kontrast

Kontrast kolorystyczny elementów przekazujących treści ma stosunek jasności tekstu do tła co najmniej 4,5:1.

Powiększanie strony

Powiększanie strony jest możliwe w przeglądarkach internetowych za pomocą skrótów klawiaturowych lub odpowiednich ustawień.

Zrozumiałość i czytelność

Staramy się, aby treści serwisu były zrozumiałe i prezentowane w sposób czytelny. Treści o charakterze technicznym i/lub naukowym (w szczególności strona "Czym jest PEM?") są przygotowane możliwie prostym językiem. Długie teksty podzielono na krótsze sekcje opatrzone nagłówkami. Stosowane są wypunktowania. Zamieszczono także infografiki obrazujące informacje zawarte w tekście.

Grafiki

Grafiki w serwisie (na stronach "Czym jest PEM" oraz "Instrukcja") służą przede wszystkim zwiększeniu czytelności prezentowanych informacji tekstowych i nie prezentują dodatkowych, istotnych informacji niezawartych w tekście.

Formularze

Przyciski i pola formularzy są właściwie opisane.

Poruszanie się bez użycia myszki

Możliwe jest poruszanie się bez użycia myszki po stronach serwisu za pomocą standardowych skrótów klawiaturowych używanych do obsługi stron internetowych, z wyłączeniem mapy na stronie głównej.

Inne informacje i oświadczenia

Ministerstwo Cyfryzacji nie udostępnia aplikacji mobilnych powiązanych z serwisem SI2PEM.