Deklaracja dostępności serwisu SI2PEM
Ministerstwo Cyfryzacji zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej serwisu SI2PEM.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Mapa promieniowania elektromagnetycznego na stronie głównej serwisu
- Skany zgłoszeń i sprawozdań instalacji
Wyłączenia
- Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności
- Skany zgłoszeń i sprawozdań instalacji, utworzone poza systemem SI2PEM, są niedostępne cyfrowo. Ministerstwo Cyfryzacji nie jest zobowiązane do udostępniania tych dokumentów, prezentują one informacje uzupełniające. Wyniki pomiarów, będące kluczowymi danymi zawartymi w tych dokumentach, znajdują się w formie dostępnej na stronie SI2PEM.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Ministerstwo Cyfryzacji
- Adres e-mail: dostepny.gov@cyfra.gov.pl
- Telefon: (+48) 22 51 28 100
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
W żądaniu prosimy podać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- pisemnie lub w biurze podawczym (w godz. 8.15 - 16.15), - na adres: Ministerstwo Cyfryzacji, ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa,
- pocztą elektroniczną na adres Sekretariatu Departamentu Telekomunikacji,
- przez system ePUAP,
- telefonicznie - na nr +48 22 245 54 42,
- skargi i wnioski można składać także ustnie - do protokołu, który w czasie spotkania sporządza pracownik Biura Ministra.
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Do budynku prowadzą dwa wejścia:
- wejście główne A - jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową, w tym osób, które poruszają się na wózku inwalidzkim, osób niewidomych lub słabowidzących,
- wejście B - nie jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową - można skorzystać z przenośnej platformy, którą obsługują pracownicy ochrony.
Do budynku można dojechać:
- samodzielnie:
- parking jest przed budynkiem, w strefie płatnego parkowania,
- przed wejściem głównym A są dwa oznakowane miejsca postojowe, przeznaczone dla pojazdów osób z niepełnosprawnościami,
- środkami komunikacji publicznej:
- dojazd autobusem komunikacji miejskiej: przystanki Królewska 02, 03, 04, 08,
- dojazd tramwajem: przystanek Królewska 06,
- dojazd metrem: przystanek Metro Świętokrzyska.
W budynku zamontowano system TOTUPOINT, który ułatwia dostęp osobom niewidomym i słabowidzącym. System składa się z:
- zamontowanych na budynku (nad drzwiami wejściowymi) znaczników, które emitują komunikat głosowy dostępny dla osób korzystających z systemu; komunikat ten zawiera informacje dla odwiedzających, takie jak:
- opis wejścia do budynku,
- informacja, gdzie jest recepcja,
- informacja, gdzie jest okienko pocztowe;
- aplikacji mobilnej - kiedy osoba korzystająca z aplikacji zbliża się do konkretnego miejsca, znacznik informuje ją sygnałem dźwiękowym, że dotarła na miejsce. Aplikacja daje także możliwość zapoznania się z informacją tekstową udostępnianą przez znacznik. Aplikacja jest bezpłatna - można ją pobrać w Google Play lub App Store.
Przy wejściu głównym A jest podjazd dla wózków. Drzwi wejściowe do budynku są sterowane automatycznie, przystosowane do przejazdu wózka. W holu głównym znajduje się recepcja budynku i posterunek ochrony - możliwość udzielenia pomocy osobom z niepełnosprawnościami.
W budynku w holu A znajduje się winda dostosowana do wjazdu wózków, umożliwiająca osobom z niepełnosprawnością ruchową dostęp do wszystkich kondygnacji budynku.
Wejście do budynku, hol główny i klatki schodowe zostały specjalnie oznakowane, aby ułatwić poruszanie się osobom słabowidzącym.
W holu głównym A jest platforma przyschodowa, umożliwiająca osobom z niepełnosprawnością ruchową, które poruszają się na wózkach, dostęp do: sal konferencyjnych, szatni, pomieszczenia socjalnego i toalety dla osób niepełnosprawnych.
Toalety dla osób z niepełnosprawnością ruchową i poruszających się na wózku są na każdym piętrze budynku.
Sale konferencyjne są przystosowane dla osób poruszających się na wózku.
Do budynku można wejść z psem asystującym, psem przewodnikiem lub osobą asystującą.
W Ministerstwie Cyfryzacji obowiązuje zasada, że pracownicy odbierają umówionych gości z recepcji osobiście.
Informacje dodatkowe
Kontrast
Kontrast kolorystyczny elementów przekazujących treści ma stosunek jasności tekstu do tła co najmniej 4,5:1.
Powiększanie strony
Powiększanie strony jest możliwe w przeglądarkach internetowych za pomocą skrótów klawiaturowych lub odpowiednich ustawień.
Zrozumiałość i czytelność
Staramy się, aby treści serwisu były zrozumiałe i prezentowane w sposób czytelny. Treści o charakterze technicznym i/lub naukowym (w szczególności strona "Czym jest PEM?") są przygotowane możliwie prostym językiem. Długie teksty podzielono na krótsze sekcje opatrzone nagłówkami. Stosowane są wypunktowania. Zamieszczono także infografiki obrazujące informacje zawarte w tekście.
Grafiki
Grafiki w serwisie (na stronach "Czym jest PEM" oraz "Instrukcja") służą przede wszystkim zwiększeniu czytelności prezentowanych informacji tekstowych i nie prezentują dodatkowych, istotnych informacji niezawartych w tekście.
Formularze
Przyciski i pola formularzy są właściwie opisane.
Poruszanie się bez użycia myszki
Możliwe jest poruszanie się bez użycia myszki po stronach serwisu za pomocą standardowych skrótów klawiaturowych używanych do obsługi stron internetowych, z wyłączeniem mapy na stronie głównej.
Inne informacje i oświadczenia
Ministerstwo Cyfryzacji nie udostępnia aplikacji mobilnych powiązanych z serwisem SI2PEM.